پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آموزش جوشکاری برق خانگی

مشاغل کشارزی و هنری در این سایت معرفی میشوند

۱۲ بازديد
۰ ۰

در این جا به صورت تئوری به آموزش جوشکاری برق به روش جوشکاری MIG می پردازیم:

برای شروع جوشکاری باید دستگاه جوش و فلز مورد نظرتان را آماده کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از جوش دادن فلز اصلی، روی چند فلز اضافی به صورت امتحانی این کار را انجام دهید تا کمی با این فرایند آشنا شوید.

برای اینکه متوجه شوید چه قدرت و سرعت سیمی برای جوش دادن فلز مورد نظر شما مناسب است باید قبل از انجام جوشکاری، چندین بار به شکل امتحانی جوش را به شکل خط راست به روی فلز اضافی بریزید.

در جریان آموزش جوشکاری برق متوجه می شوید از چه میزان جریانی باید استفاده کنید. توجه داشته باشید که جریان ضعیف دستگاه باعث ایجاد جوش ضعیف می شود. در این صورت جوش به خوبی داخل فلز نفوذ نمی کند. جریان خیلی قوی دستگاه هم ممکن است فلز را سوراخ کند.

برای جوشکاری و اتصال دو فلز باید، تفنگ جوشکاری را به جلو حرکت دهید و همزمان انواع مختلفی از جوش را مانند دایره های مرکزی ایجاد کنید.

بهتر است جوش ها را با طول یک یا دو اینچ انجام دهید. به این صورت که جوش کوتاهی را در یک نقطه ایجاد می کنید و بعد به سراغ نقطه بعدی می روید و جوش کوتاهی می زنید و ….

بعد از این مشغول جوش زدن فاصله های بین این نقاط می شویم.

به یاد داشته باشید که ادامه دادن بیش از حد یک جوش سبب می شود که فلز به علت گرفتن گرمای بیش از حد، جمع و بد شکل شود.

برخی از مشکلاتی که در جوشکاری پیش می آید

دانستن این موضوع که در جوشکاری چه مشکلاتی پیش می آید و راه حل رفع آن ها چیست به شما در انجام یک جوشکاری خوب و موفق کمک خوادهد کرد. برای مثال خوب پر نشدن جوش یا نداشتن استحکام کافی از جمله مشکلاتی هستند که یک جوشکاری ممکن است داشته باشد. در این شرایط باید به عیب یابی و رفع مشکل مورد نظر بپردازید. در آموزش جوشکاری برق با مشکلات رایج در جوشکاری آشنا خواهید شد و یاد می گیرید چگونه این مشکلات را رفع کنید. برخی از این مشکلات که اغلب پیش می آید، عبارتند از:

۱ – سوراخ شدن فلز در زمان انجام جوشکاری

یکی از مشکلاتی که در زمان جوشکاری ممکن است پیش بیاید، سوراخ شدن فلز است. دو موضوع می تواند علت این مشکل باشد. بالا بودن آمپر دستگاه یکی از دلایلی است که ممکن است فلز را سوراخ کند. در صورت بالا بودن آمپر دستگاه گرمای زیادی ایجاد می شود و همین موضوع سبب سوراخ شدن فلز جوش خواهد شد. علاوه بر این سرعت پایین تغذیه الکترود نیز می تواند علت ایجاد این مشکل باشد.

۲ – آلوده شدن نوک انبر جوش به فلز

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در جوشکاری پیش بیاید این است که فلز بیش از حد به نوک انبر بیامیزد. با آموزش جوشکاری برق انجام درست فرایند را می آموزید و می توانید این مشکلات را ریشه یابی و رفع کنید. علت ایجاد این مشکل ممکن است پایین بودن سرعت تغذیه الکترود و یا بالا بودن میزان ولتاژ کاری باشد.

۳ – لگد زدن انبر به جوش

از جمله نشانه های یک جوش دارای ایراد و ضعیف می توان به مواردی مانند لگد زدن انبر به جوش و یا نشستن جوش فقط در قسمت بالای اتصال اشاره کرد. در این صورت می توانید جوش را خیلی راحت با انگشت بردارید. علت ایجاد این مشکل ممکن است بالا بودن سرعت تغذیه الکترود و یا پایین بودن میزان ولتاژ دستگاه باشد.

۴ – جوش به شکل قطعه های توپی شکل فلزی می شود

اگر این مشکل پیش آمد و دیدید که جوش به صورت قطعه های توپ مانند فلزی به رنگ قهوه ای یا سبز در آمده است، باید فشار گاز را افزایش دهید. علت ایجاد این مشکل این است که در هنگام جوشکاری به مقدار کافی گاز محافظ از تفنگ جوشکاری خارج نمی شود و در نتیجه جوش را نمی پوشاند.

۵ – جوش مدتی در فلز می سوزد

اگر در حین انجام جوشکاری متوجه ایجاد این مشکل شدید متوجه می شوید که در حال انجام جوشکاری با قدرت و جریان بسیار زیادی هستید. برای رفع این مشکل باید ولتاژ دستگاه را کم کنید.

۶ – جوش شبیه یک کاسه بزرگ می شود

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حال انجام جوشکاری با آن مواجه شوید، این است که جوش منطقه خیلی وسیعی را احاطه کند یا اینکه مانند یک کاسه بزرگ شود. در این صورت برای رفع مشکل تنها کافی است سرعت بیرون آمدن سیم را کم کنید. زیرا این مشکل زمانی ایجاد می شود که سیم زیادی از تفنگ جوشکاری خارج می شود.

۷ جوش قطع و وصل می شود

اگر در زمان جوشکاری متوجه شدید که جوش قطع و وصل می شود و جوش شما به شکل متناوب و پایدار نیست باید نوک تفنگ جوشکاری را نزدیک تر بیاوید. زیرا این مشکل زمانی ایجاد می شود که نوک تفنگ جوشکاری خیلی دور باشد. اصولا گفته می شود که بهتر است فاصله بین نوک تفنگ تا جوش حدود ۲/۱ تا ۴/۱ باشد.

مطمئنا در جریان آموزش جوشکاری برق با تمام این مشکلات و ریشه یابی و راه حل رفع آن ها آشنا خواهید شد و می توانید جوشکاری اصولی و بدون ایرادی را انجام دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.