پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

شغل نجاری در کانادا و میزان درآمد نجار

مشاغل کشارزی و هنری در این سایت معرفی میشوند

۲۴ بازديد
۰ ۰

حرفه نجاری در کانادا با کد 7271 در دسته بندی مشاغل ملی (NOC) جای می گیرد و از بازار کار خوبی نیز برخوردار است. نجارها از بزرگترین گروه کارگران ماهر در کانادا
محسوب می شوند. آنها سازه های چوبی و سایر مصالح را ساخته، نصب، نگهداری و تعمیر می کنند.
نجارها در کانادا معمولا توسط شرکت های بساز بفروش، پیمانکاران نجاری، و شرکت های نگهداری و تعمیر استخدام می شوند؛ و یا آنها همچنین ممکن است که خویش کارفرما باشند.
میانگین دستمزد یک نجار ماهر در کانادا معادل $52,133 در سال می باشد. همچنین، حقوق ساعتی دریافتی توسط یک نجار در کانادا برابر $26.73 دلار می باشد
که درآمد قابل ملاحظه ای است.


ما در این نگارش، به صورت جامعی به بررسی شرایط کار نجاری در کانادا پرداخته

و در ادامه شما را با اهم وظایف نجارها در کانادا، شرایط کارشان، میزان حقوق دریافتی شان

و نیز نحوه مهاجرت به کانادا از طریق نجاری در کانادا را آشنا می کنیم.

امیدوراریم مطالعه مقاله مذکور که در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، برایتان مفید واقع شود.


اهم وظایف نجار در کانادا

نجاری به عنوان یک شغل مهارتی در فهرست دسته بندی مشاغل ملی NOC کانادا با کد 7271 قرار می گیرد. به عنوان یک نجار، شما ممکن است که وظایف محوله زیر را انجام دهید:

  • ⦁ ساخت فونداسیون ها، نصب ستون های کف، گذاشتن زیر-ستون ها و نصب دیوارها و سیستم های بام؛
  • ⦁ فیتینگ و نصب حاشیه ها، درها، پلکان ها، قالب ریزی و سخت افزار؛
  • ⦁ اندازه گیری، برش و اتصال مصالح ساخته شده از چوب و اجزای چوبی؛
  • ⦁ تعمیر و بازسازی سازه های چوبی؛
  • ⦁ خواندن و تفسیر طرح های اولیه، ترسیمات و نقشه ها.

همچنین نجارانی که قصد مهاجرت به کانادا تحت NOC دسته 7271 را دارند، امکان دارد که ذیل یکی از عناوین شغلی زیر متقاضی مهاجرت باشند:

  • ⦁ قاب ساز فلزی- تجاری؛
  • ⦁ نجار؛
  • ⦁ نجار نگهداری،
  • ⦁ نجار پلکان ساز؛
  • ⦁ نجار بام؛
  • ⦁ نجار نازک کاری؛
  • ⦁ نجار سیار زن/ مرد؛
  • ⦁ نجار بهسازی یا بازسازی.

شرایط کار نجاری در کانادا

شرایط کاری نجارها از شغلی به شغل دیگر متفاوت است. برخی نجارها در داخل ساختمان کار می کنند و با استاندارد 40 ساعت کار در هفته (8 ساعت در روز، 5 روز در هفته) کار می کنند. سایر نجارها عمدتا در بیرون کار می کنند و ممکن است که ساعات کاری شان بسته به تقاضاهای پروژه متغییر باشد. همانند خیلی از حرفه ها در زمینه ساخت و ساز، در نجاری هم دوره های پیک کاری وجود دارد که مستلزم اضافه کاری می باشد.


نجارها ممکن است که به صورت تنها، به صورت تیمی و یا با شاگردان شان کار کنند. این شغل می تواند به لحاظ فیزیکی به قدرت بدنی بالایی نیاز داشته باشد. شما اغلب مجبورید مصالح سنگین را ازجا بلند کنید و با ابزارهای تیز کار کنید. این کار همچنین به لحاظ ذهنی هم کار چالش برانگیزی بشمار می رود- ممکن است که شما به محاسبات سریع ذهنی حین کار نجاری نیازمند باشید.

آموزش و اخذ مدرک نجاری در کانادا

کارآموزی نجاری یا Apprenticeship در کانادا هم شامل تحصیلات کلاسی و هم آموزش ضمن شغلی تحت نظارت یک نجار حرفه ای و معتبر، موسوم به استادکار می باشد. شرایط ورود به برنامه کارآموزی نجاری در کانادا به شرح جدول زیر می باشد:
مدارک لازم جهت پذیرش در برنامه کارآموزی نجاری در کانادا مدرک دیپلم یا پایان دوره متوسطه.

همچنین ممکن است که ثبت نام در دوره های ریاضی، فروش، هنرهای صنعتی و دوره های ترسیم مکانیکی در هنرستان یا دبیرستان را مفید ارزیابی شود. مدت دوره کارآموزی نجاری در کانادا شامل چهار دوره 12 ماهه، مشتمل بر حداقل 5440 ساعت آموزش ضمن کار و 4 بلوک هشت هفته ای آموزش فنی

مدرک پایان دوره نجاری

این مدرک مخصوصا برای کار در کبک لازم است. مدرک مذکور به کارفرماها نشان می دهد که شما یک پیشه ور حرفه ای می باشید. لازمه اخذ مدرک شما معمولا بایستی برنامه کارآموزی 4 ساله، آموزش فنی و آزمون ها را در کانادا بگذرانید. در آخر، به شما مدرک استادکاری اعطاء می شود.

نواحی پر متقاضی حرفه نجاری در کانادا

همانطوریکه پیش تر هم عنوان شد، نجاری در کانادا از جمله پر متقاضی ترین مشاغل کانادا در سال 2019 با دستمزد خوب می باشد. اما بر اساس آمار و ارقام حاصله از استان های کانادا، بازار کار در چند ناحیه از کانادا به دلیل وجود صنایع و شرکت های نجاری و کابین سازی، نیاز شدیدی به شاغلین حرفه نجاری دارد که این نواحی به شرح زیر می باشند:
⦁ اونتاریو- ناحیه شرقی؛
⦁ اونتاریو- ناحیه تورنتو بزرگ (GTA)؛
⦁ اونتاریو- ناحیه جنوب غربی؛
⦁ جزیره پرینس ادوارد.

دستمزد نجاران در کانادا

میانگین دستمزد فهرست شده در اینجا بر مبنای میانگین های ملی است و شامل کلیه سطوح سابقه کاری از کارآموزان سال- اولی گرفته تا استادکارهای مجرب می باشد. البته دستمزدها با توجه به قرارداد، شرکت، محل کار و توافقات دسته جمعی یا انفرادی و نیز شرایط اقتصادی محلی و ملی متفاوت باشد.
میانگین دستمرد نجارها در کانادا در حدود $52,133 دلار درسال و یا $26.73 در هر ساعت می باشد. بر این اساس، درآمد دریافتی نجاران تازه کار در کانادا در حدود $31,200 دلار در هر سال می باشد این در حالی است که درآمد استادکار ماهر و مجرب کانادایی در سال حدود $78,000 دلار می باشد که در مقایسه با مشاغل دیگر در فهرست مشاغل ملی NOC جزو مشاغل پردرآمد به حساب می آید.

بالاترین درآمد نجارها در کانادا مربوط به نونآوت با دستمزد $63,375 دلاری در رتبه اول، قلمروهای نورث وست با $58,500 دلار در رده دوم و آلبرتا با میزان درآمد $57,425 دلار در رتبه سوم درآمدی قرار دارند. همچنین در بین خود مشاغل نجار، نجار فرم با $56,063 در رتبه اول درآمدی، نجار با $52,095 در رده دوم درآمدی و نجار ساخت و ساز با $48,750 در مرتبه سوم درآمدی نجاری در کانادا قرار می گیرند.

نحوه مهاجرت به عنوان نجار در کانادا

” برنامه مشاغل مهارتی فدرال کانادا ” (FSTP) به نجاران خارجی مهاجر که واجد شرایط مهاجرت به عنوان شغل حرفه ای می باشند فرصت اخذ اقامت دائمی PR کانادا را در تلاش برای اطمینان از جذب افراد ماهر و با استعداد به کشور می دهد. هدف از برنامه FSTP تامین کمبود کارگران ماهر بود که از سال 2003 کلید خورد و تاکنون نیز ادامه یافته است. هم اکنون برنامه مشاغل مهارتی فدرال کانادا از طریق سیستم گزینش مهاجرتی اکسپرس انترای کانادا انجام می شود.

شرایط لازم برای درخواست مهاجرت از طریق برنامه FSTP به قرار زیر می باشد:
⦁ سابقه کار حداقل 24 ماهه فول- تایم (30+ ساعت در هفته) در حرفه نجاری در 5 سال قبل از درخواست مهاجرت به کانادا؛
⦁ مدرک مهارت زبان شامل کسب نمرات معین در آزمون های IELTS, CELPIP,CLB, TEF؛
⦁ پیشنهاد کار دائمی یا مدرک شغل مهارتی که در این صورت نیازی به پیشنهاد کار نیست؛
⦁ تامین شرایط و مدارک کار از جمله گذراندن دوره کارآموزی نجاری 4 ساله و
⦁ نداشتن سابقه کیفری در 5 سال اخیر منتهی به درخواست ⦁ مهاجرت به⦁ کشور⦁ کانادا.

توصیه کارشناسی در مهاجرت نجاری به کانادا

شغل نجاری در کانادا با کد 7271 در فهرست دسته بندی مشاغل ملی کانادا، از جمله مشاغلی با بازار کار پر رونق و درآمد خوب محسوب می شود که همه ساله متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا به خود جلب می کند. شما برای نجار شدن در کانادا نیازمند گذراندن دوره 4 ساله کارآموزی و اخذ مدرک لیسانس نجاری می باشید. توصیه می شود که جهت اطلاع از شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در این دوره آموزشی در کانادا با کارشناسان مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

همچنین به منظور مهاجرت به عنوان نجار صلاحیت دار، شما بایستی از طریق برنامه مشاغل مهارتی فدرال کانادا FSTP اقدام نمائید که در حال حاضر این برنامه از طریق سیستم گزینش مهاجرتی اکسپرس انترای کانادا انجام می شود و کسب صلاحیت برای اخذ ویزای اقامت دائمی کانادا از این طریق مستلزم کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کل می باشد.

آداب غذاخوری مردم کانادا

  • آداب غذاخوری در کانادا غیررسمی هستند.
  • در کبک رسمیت بیشتری می بینید.
  • در زمان غذا خوردن چنگال در دست چپ و چاقو در سمت راست نگه داشته می شود. سر چنگال باید رو به پایین باشد.
  • صبر کنید تا به صندلی خود هدایت شوید.
  • منتظر بمانید تا میزبان شروع به غذا خوردن کند.
  • آرنج خود را روی میز قرار ندهید.
  • بهتر است مقدار کمی غذا در بشقاب خود باقی بگذارید.

تابوها

  • به دیگران اشاره نکنید.
  • کانادا را با ایالات متحده آمریکا اشتباه نگیرید.
  • بهتر است در مورد جدایی طلبی، سیاست یا مذهب کبک بحث و گفتگو نکنید.
  • صحبت کردن در مورد رابطه جنسی در کانادا می تواند بی ادبانه تلقی شود، بنابراین تا جای ممکن از آن پرهیز کنید.
  • زبان مردم کانادا انگلیسی است آموزش زبان انگلیسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.