پنجشنبه ۱۲ مرداد ۰۲

چگونه یک نجار خوب شویم؟

مشاغل کشارزی و هنری در این سایت معرفی میشوند

۲۴ بازديد
۰ ۰

چگونه یک نجار خوب شویم؟

روز به روز شرکت های زیادی در زمینه ی تولید مبلمان ظهور می کنند که هر کدام به نوبه ی خود در صنعت درودگری و نجاری مهارت های بالایی دارند. اما واقعیت این است به علت به روز شدن دستگاه های نجاری در شرکت ها، نجاران صنعتی در این زمینه شایسته تر و ماهر ترند. این متخصصان در زمینه ساخت پارکت، کف پوش، کمد، کابینت و درب و پنجره فعالیت می کنند. بنابراین اولین چیزی که در ذهن ظاهر می شود چوب است و این متخصصان اغلب با آلمینیوم و شیشه و pvc غریبه اند و اما چگونه می توانیم یک نجار شویم و برای منزل خود اقدام به ساخت مبلمان و سایر کالاهای چوبی بکنیم؟ در این مطلب حقوق و دستمزد، چگونگی مطالعات یک فرد مشتاق برای صنعت نجاری، و چشم انداز آینده و مشاغل و فرصت های وی را شرح می دهیم. این تحقیق در مورد شغل نجاری اطلاعات زیادی را به شما نشان می دهد. در ادامه ما به معرفی شغل نجاری می پردازیم و از این معرفی شما متوجه می شوید که شغل نجاری چه فایده هایی برای جامعه دارد. در مجموع برای یک نجار خوب باید تعریف درستی برای سوال شغل نجاری چیست داشته باشید.

 

معرفی شغل نجاری

یک نجار هدفی خاص تحت عنوان ساخت کالاهای چوبی همچون مبلمان که امروزه با تقاضای بالایی رو به روست، جهت پاسخگویی به نیاز ها و درخواست های خاص دانشجوان این صنعت را دارد. اگرچه چوب اشتیاق او و یا حداقل زمینه ی فعالیت اوست. امروزه کالاها یا به عبارت دیگر مواد دیگری هم جایگزین چوب شده است از جمله آلمینیوم. شغل نجاری شامل فعالیت های متعددی است همچون ساخت پرده کرکره های چوبی؛ بنابراین نجاران علاوه بر تبحر در حرفه ی خود باید به ساختار چوبی که انتخاب می کنند از جهت عایق بودن و نفوذ ناپذیری آب در آن، توجه کنند. در معرفی شغل نجاری ما به راستای حرکتی این افراد پرداخته ایم که نشان دهنده هدف آن هاست.


ساخت و تولید با چوب

ساخت یک قطعه ی چوبی با توجه به گرفتن اندازه ی دقیق و نقشه خوانی صحیح شروع می شود، تا بهترین محصول ارائه گردد. اگرچه ماشین آلات نوظهوری برای این محاسبه عددی به وجود آمده اند. با این وجود کار دستی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک نجار حرفه ای همیشه به وسیله ی ابزار موجود خود برش قطعات خود را تخمین می زند و برای این کار از ابزارهایی مثل خط کش و گونیا و پرگار استفاده می کند. سپس این قطعات را توسط اره یا دستگاه برش ،برش می دهد. و آن را برای مونتاژ توسط رنده یا دستگاه سوراخکاری آماده می کند. پس از تمام این مراحل، نوبت به نصب لولاهای لازم است و مونتاژ آغاز می گردد. سپس هر قطعه ی آماده شده نیاز به فعالیت های نهایی دارد از جمله این موارد،  عملیاتی همچون؛ آب کاری و رنگ زدن قطعه هاست. این امکان برای نجاران و درودگران وجود دارد که در محل مورد درخواست برای ساخت سازه ی مورد نظر حضور یابند و نصب را در محل انجام دهند. یک نجار خود اشتغال، معمولا در یک فضای کوچک مثل مغازه فعالیت دارد و محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتریان خود ارائه می دهد. قطعا اکنون متوجه شدید که شغل نجاری چه فایده هایی برای جامعه دارد.

مطالعات و چشم انداز های آینده :

شغل نجاری بسیاری از خصوصیات و مهارت های شما را مورد بررسی قرار می دهد. بر خلاف ظاهر این حرفه باید گفت که صنعت نجاری را نمی توان به آسانی انجام داد به این دلیل که عوامل مهمی باید پس از علاقه به این حرفه وجود داشته باشند از جمله این موارد باید به تخیل و جنبه ی خلاقیت یک فرد اشاره کرد که در این حرفه نقش به سزایی دارد. زیرا شما گاهی مجبورید بر اساس اندازه های نامشخص کار کنید. همچنین خواندن نقشه ها نیاز به علم هندسه دارد که باید به آن مسلط باشید همچنین کار نجاری از نظر جسمی نیز خشن و زمخت است به این علت که همیشه جا به جایی قطعاتی که ساخته یا بریده می شوند کار آسانی نیست.

دانش شغل نجاری

دانش کافی در مورد چوب لازمه فهم کامل اینکه شغل نجاری چیست است . شناخت هر مواد برای شروع و انجام صحیح یک شغل امری ضروریست. علاوه بر مطالعات کافی مهارت در انجام این صنعت از اهمیت خاصی بر خوردار است. علاوه بر همه ی این موارد خصوصیاتی همچون صبر و جدیت شما در کار  باعث می شود که به نجار بهتری تبدیل شوید و اما رسیدگی به موقع و صحیح از دستگاه ها و وسایل از جمله موارد قابل توجه است و اینکه در حین کار باید از دقت بالایی برخوردار باشید به این دلیل که بر خی از دستگاه ها می توانند خطرناک باشند.

 

در حال حاضر در کشور هایی همچون فرانسه سطوح و مطالعات مختلفی در زمینه ی نجاری وجود دارد که معرفی آن ها به علت در دسترس نبودن منابع کار بیهوده ایست اما در حال حاضر در کشور ایران اگر  بخواهید در پی مطالعات مناسب برای خود باشید می توانید به منابع نوشته شده در موضوعاتی همچون کتاب های آموزشی اتصالات چوبی، چوب شناسی، کار چوب، هنر نجاری، یا کلاسهای آموزش نجاری و یا رنگ کاری مبلمان چوبی و امثال آن مراجعه کنید. در این کلاس ها شما با افرادی که می دانند شغل نجاری چیست و هدف آن ها آشنا می شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.